Verzenden & retourneren

Levering

Wij verzenden onze producten ANONIEM met verschillende vervoerders naargelang de partner, de productielocatie, de grootte en het gewicht van het pakket. Al onze producten worden in een stevige draagbare dozen en NEUTRALE verpakking verpakt en worden geleverd op het door u aangegeven bezorgadres. Alle leveringen gebeuren enkel op werkdagen. Het is belangrijk om bij uw bestelling een bezorgadres op te geven waar steeds iemand aanwezig is om uw bestelling te ontvangen en af te tekenen voor ontvangst. Bij afwezigheid zal uw levering de eerstvolgende werkdag opnieuw aangeboden worden (maximum 2 pogingen). Wij verzenden uw bestelling met een standaard verzending. De meeste bestellingen worden de volgende dag aangeboden maar hou er rekening mee dat de vervoerder 1 tot 5 werkdagen tijd heeft om uw bestelling te leveren. Er kunnen onvoorziene vertragingen optreden (slecht weer, ongeval….) tijdens het transport waar we helaas geen invloed op hebben. Betrouwbaarheid van de bezorgdiensten: DHL: 95% (Nederland), 76% (België) PostNL: 96% ONB: 99%. Bestel daarom tijdig!

Om extra kosten en tijd te vermijden werken we niet met trackingnummers. Indien een order niet geleverd is een dag na de vermoedelijke leverdatum die vermeld is op je orderbevestiging, kan je best met ons contact nemen op volgend nummer contacteren: 0475 62 37 31 of beter nog via email: info@itprint.be

Leveringskosten

De leveringskosten zijn in bijna alle gevallen gratis of inbegrepen in de prijs en staan anders duidelijk vermeld bij bestelling. Deze leveringskosten kunnen enorm variëren afhankelijk van de afmetingen, locatie en gewicht van de bestelling. Ook bij afhaling kunnen leveringskosten in rekening gebracht worden omdat ze op ander locaties geproduceerd zijn of de leverancier leveringskosten aanrekent om deze producten te leveren

Leverdatum

De verwachte leverdatum staat duidelijk vermeld op we website en is een zeer goede indicatie. ITPrint streeft ernaar een bestelling binnen de vooropgestelde termijn te leveren. Wij verzenden onze producten met verschillende vervoerders naargelang de partner, de productielocatie, de grootte en het gewicht van het pakket en dit met een standaard verzending zodat de transporteur 1 tot 5 werkdagen tijd heeft om uw bestelling te leveren. De meeste bestellingen worden de volgende dag aangeboden maar hou er rekening mee dat de vervoerder 1 tot 5 werkdagen tijd heeft om uw bestelling te leveren. Er kunnen onvoorziene vertragingen optreden (slecht weer, ongeval….) tijdens het transport waar we helaas geen invloed op hebben. Betrouwbaarheid van de bezorgdiensten: DHL: 95% (Nederland), 76% (België) PostNL: 96% ONB: 99%. Bestel daarom tijdig!

De verwachte leverdatum geldt alleen indien alle bestanden correct zijn aangeleverd (en goedgekeurd) voor de vooropgestelde termijn (dag en tijdstip) en betalingscondities werden voldaan.

Annulatie en retourneren

De klant beschikt over een recht om van zijn aankoop af te zien binnen de 14 dagen.

Echter is deze regeling NIET geldig voor producten die op maat worden geproduceerd of reeds door ons werden besteld. Annuleren is mogelijk zolang er nog geen bestanden werden aangeleverd. Zodra de bestanden zijn aangeleverd of de producten in productie zijn gegaan is het onmogelijk deze bestelling nog te annuleren.

Indien de klant toch het recht zou hebben de productie/uitvoering te annuleren dan zijn alle gemaakte kosten voor rekening van de klant met een minimum van 30%

Het artikel dient binnen een termijn van 14 werkdagen in de originele staat en verpakking te worden terugbezorgd, in onbeschadigde en ongebruikte toestand, samen met een kopie van de factuur en een begeleidende brief, op ons adres

Artikelen die ons worden terugbezorgd onder de voorwaarden zoals beschreven hierboven, worden binnen een termijn van 14 werkdagen door ons voor 100% terugbetaald. Zijn  bovenstaande voorwaarden niet voldaan, dan wordt de terugbetaling gedaan in overleg met de klant.

Verzendingskosten, door de klant gemaakt, worden niet terugbetaald. Betreft het een artikel dat verkeerdelijk of dubbel werd geleverd door ITPrint, dan nemen wij de kosten op ons.

Klachten

Indien het product niet voldoet aan de verwachtingen (afwerking, kleur, kwaliteit, …) dan horen wij dit graag schriftelijk van de klant binnen de 8 werkdagen via: info@itprint.be. Om een klacht in behandeling te kunnen nemen hebben we minstens 2 tot 3 digitale foto's nodig met een duidelijk zichtbaar beeld van de klacht. Indien wij binnen deze tijd van 8 werkdagen niets van de klant hebben gehoord, gaan we ervan uit dat de klant tevreden is met de aankoop. We hebben graag tevreden klanten en zoeken dan samen met u naar een gepaste oplossing of compensatie. Wij streven naar een 100% klantentevredenheid. Aarzel dus geen moment om ons te contacteren.

Transportschade

Wij verpakken en verzenden onze producten met de grootste zorg maar toch kan het voorvallen dat een product beschadigd bij u toekomt. Indien u beschadigingen vaststelt gelieve dit aan de transporteur te melden bij levering indien de schade zichtbaar is aan de buitenzijde van het pakket en dit eventueel bij ondertekening te schrijven op het leveringsdocument. Om een klacht in behandeling te kunnen nemen hebben we minstens 2 tot 3 digitale foto's nodig met een duidelijk zichtbaar beeld van de schade en het aantal beschadigde exemplaren. Zo kunnen wij een beter beeld vormen van het probleem en een gepaste oplossing bieden. We hebben graag tevreden klanten en zoeken dan samen met u naar een gepaste oplossing of compensatie. Wij streven naar een 100% klantentevredenheid. Aarzel dus geen moment om ons te contacteren.